Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Bra och dåliga perioder

Av en-crossfitnewbies-tankar - 21 januari 2016 10:57

Helgen spenderades delvis på boxen.

En teamwod, lite lek och en hel del övning.

Och som vi alla vet ger övning färdighet så numera är jag en hejare att stå på händer och kan inte sluta 😁😂

Vad jag däremot behöver öva lite mer på är cleans, OHS och snatch.

Frågan är om jag någonsin kommer lära mig det, det är ju så J..la svårt 😱



   



Det här med formsvackan hörni, visst har jag haft det förr, men det är mer märkbart nu när jag tränar crossfit.

Jag har precis haft en lång period då allt har funkat klockrent, jag kunde öka vikten inom alla lyft och jag orkade mer på HI passen.

Nu, not so much.

Inte min första dåliga period dock och säkerligen inte den sista, och kanske beror det lite på att nästan alla här hemma är krassliga och jag har någon basill som ligger och skaver och bara väntar på att få explodera 😳

Hur som helst, i går var det onsdag vilket är likamed galet jobbigt HI pass och i går var inget undantag 😁




Det var så klart galet jobbigt och jag nästan kräktes, kissade och bajsade på mig 😂

Note to self....GÅALDRIGMERPÅETTPASSDÄRBÅDEBOXJUMPSOCHBURP
EESUTGÖRSTÖRSTADELARAVPASSET!

I dag är det varken boxjumps eller burpees (Tack för det 🙏)  utan teknik med fokus på cleans, precis vad jag behöver 😊




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av en-crossfitnewbies-tankar - 8 februari 2016 08:53

Det här med att äta "rätt" har alltid funkat till och från för mig. Jag har svårt att låta bli socker, men ihop med familjen lyckades jag hålla mig ifrån det vita giftet i en hel månad 👍 Nu är månaden över och dessvärre slank ner en hel...

Av en-crossfitnewbies-tankar - 28 januari 2016 11:57

Just nu är det segt, lusten tryter och ibland får jag tvinga mig till boxen, fast när jag väl kommer dit är det ju hur kul som helst 😊 Förra veckan blev det bara fyra pass, vilket kändes alldeles lagom med tanke på omständigheterna. Jag a...

Av en-crossfitnewbies-tankar - 17 januari 2016 09:14

  Jag har såklart försökt få alla mina vänner, bekanta och helt okända människor så som min frissa, tjejen på Ica mfl att testa crossfit och vissa av dom här människorna måste ju tro att man är komplett galen, och att det enda man pratar om är cros...

Av en-crossfitnewbies-tankar - 11 januari 2016 15:11

          Innan mitt första pass blev jag varnad av "Icke-frälsta" människor att det är mkt skador, att man alltid har "ont" och att det är lite som en sekt. Och jag kan erkänna att jag var en aningens misstänksam med tanke på hur våra redan...

Av en-crossfitnewbies-tankar - 8 januari 2016 22:52

För er som undrar vad crossfit är, så kan jag som newbie förklara det som så här.... Det består av tre delar kan man säga.   En del styrka = man lyfter tungt som satan (förutom jag som inte har kommit riktigt dit än ;) Ett axplock av övningar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards